10 vecí, ktoré je dobré vedieť, keď začínate s jógou

Keďže stresu a hektického tempa je v dnešnej dobe ťažké sa zbaviť, musíme sa pokúsiť dostať naše telo do rovnováhy.

 

Skvelým riešením je začať s jógou. Cvičenie a zároveň meditácia pochádzajúce z Indie nám pomôžu vzpružiť telo a nastaviť myseľ na vnímanie seba samého. S každým vedomým nádychom a výdychom na organizmus dostáva do harmónie…

Ak uvažujete o jóge ako o vhodnom spojencovi, mali by ste vedieť, že ide o viac než len o telesné cviky tzv. asány. Jóga vedie k prečisteniu mysle a tela, takže sa ňou s radosťou nechajte opantať.

 

Ak s jógou iba začínate, inšpirujte sa 10 tipmi vďaka ktorým sa budete cítiť istejšie a pohodlnejšie.

 

 

  1. Na cvičenie jógy nechoďte s plným žalúdkom. Telo sa bude totiž bude prispôsobovať rôznym pózam pri cvičení a preto by žalúdok nemal byť zaťažený trávením. Jesť by ste nemali minimálne hodinu pred cvičením, ak ste však príliš hladní, môžete skonzumovať 1 banán pol hodinu pred cvičením.

 

  1. Príďte načas, dokonca sa odporúča prísť približne 10 minút predtým, vtedy máte čas spýtať sa lektora na prípadné otázky, ktoré vás zaujímajú. Ak nebudete v strese z časovej tiesne, myseľ a telo sa rýchlejšie naladia na cvičenie.

 

  1. Vopred sa informujte, čo na cvičenie jógy potrebujete, aké pomôcky majú vo vami vybranom kurze k dispozícii a čo sa očakáva, aby ste mali so sebou.

 

  1. Niektoré vybrané kurzy môžu začínať alebo končiť meditačným spevom. Ak to nie je činnosť, ktorej holdujete, jednoducho majte otvorenú myseľ, pokojne dýchajte a relaxujte. Ale možno máte záujem vyskúšať niečo nové a nikto si ani nevšimne, že skomolíte niekoľko slov. J

 

  1. Ak ste začiatočníci, nemusíte investovať do špeciálnych ponožiek či rukavíc. Najprv sa uistite, či toto cvičenie vám prináša uspokojenie a radosť. Všetko ostatné si zaobstaráte časom.

 

  1. Uvoľnite napätie z rušného dňa. Začiatočníci častokrát robia chyby – zatínajú päste, prípadne čeľusť… Nechajte stres odísť, lepšie precítite zážitok z cvičenia.

 

  1. Všetko je o dýchaní. Pokúste sa zaostriť pozornosť na to, ako všetci plytko dýchajú na začiatku hodiny. A naopak, keď sa hodina bude chýliť ku koncu, budete dýchať prirodzene voľnejšie a hlbšie. Ak máte pocit, že vaša myseľ sa nevie upokojiť a máte „rozlietané“ myšlienky, predĺžte nádych aj výdych. To je najlepší spôsob, ako sa upokojíte. A funguje to nielen na jóge. J

 

  1. Detský posed alebo aj turecký sed, je póza, ktorú môžete kedykoľvek využiť, aj vtedy, ak nie ste pripravení vyskúšať novú pózu, táto poloha vám pomôže naladiť sa na potreby svojho tela.

 

  1. Sledovať tempo učiteľa môže byť po prvýkrát zložité. Lektor by vždy mal snažiť prispôsobiť sa tempu triedy. Niektorí z lektorov sa vám môžu snažiť pomôcť, aby ste cvičili čo najlepšie. Ak sú vám dotyky cudzieho človeka nepríjemné, pokojne mu to povedzte.

 

  1. Možno si o pár mesiacov budete chcieť vyskúšať každý druh jógy. Udržte si tento pozitívny pohľad a nechajte dozrieť svoje očakávania, lebo stojíte pred ďalším pozitívnym zážitkom.

Viac o rôznych druhoch jógy sa môžete dozvedieť na FIT BIO EXPO – 15.4.2018 v Starej Tržnici. Vyberte si zo zaujímavého programu – TU

 

LÍSTKY NA FIT BIO EXPO – VŠETKO PRE ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝL SÚ UŽ V PREDAJI. MÔŽETE SI ICH ZAKÚPIŤ TU.