Ako naštartovať imunitu a predísť jesenným ochoreniam?

Začnite už teraz s detoxikáciou!

Počas jesenných dní sme oveľa viac náchylnejší na prechladnutie, kašeľ či chrípku… Kolotoč chôrob sa nemusí roztočiť, keď začnete v týchto dňoch s detoxikáciou a následne s ďalšími krokmi k lepšie fungujúcemu imunitnému systému. Tak sa pokojne nechajte inšpirovať.:)

 

1.Detoxikácia tela

Návodov na rôzne druhy detoxikácie alebo očisty organizmu je veľmi veľa a je len na vás, aby ste sa nechali inšpirovať tým, čo vášmu telu najviac vyhovuje. Tentokrát vás inšpirujeme očistnou kúrou, ktorá pozostáva z chia semienok, citróna a medu.

Okrem pozitívneho účinku na hrubé črevo, tieto tri ingredienciie môžu pomôcť aj pri odstraňovaní nahromadeného tuku.

 

Chia semienka spolu s citrónovou vodou totiž pomáhajú čistiť organizmus aj odstraňovať tukové vankúšiky prirodzenou a predovšetkým šetrnou cestou.

 

Ako na to?

1 PL chia semienok nechajte napučať v 100 ml filtrovanej vody po dobu 1 hodiny. Počas tejto doby chia semienka získajú želatínovú konzistenciu. Potom pridajte šťavu z 1 citróna a pre chuť 1 KL medu. Dôkladne premiešajte a pridajte ešte ďalších 200 ml filtrovanej vody. Nápoj sa odporúča piť ráno, nalačno, a už po troch dňoch by ste sa mali začať cítiť oveľa lepšie aj ľahšie a byť plní energie, pretože chia semienka okrem toho, že sú účinným detoxikačným prvkom, tiež okrem iného obsahujú železo, vápnik, vlákninu a bielkoviny. Tento nápoj taktiež pomáha predchádzať zápche, bojuje proti voľným radikálom, takže spomalíte aj starnutie.

 

  1. Zamerajte sa na kvalitnú stravu

 

Oslabený imunitný systém môžete mať aj vďaka dlhodobému stresu, nedostatku spánku, fajčeniu… ale aj vďaka nesprávnej výžive.

Fakt, že kvalitná strava podporuje odolnosť voči infekčným ochoreniam je známy už veľmi dlho. Epidemiologické výskumy potvrdili, že nedostatočné a nekvalitné stravovanie zvyšuje pravdepodobnosť prepuknutia ochorení, ktoré priamo súvisia s imunitou. Viete, ktoré živiny sú pre imunitný systém kľúčové? Predovšetkým antioxidanty ako sú vitamíny C, A, E, ďalej vitamíny zo skupiny B, vláknina, kvalitné proteíny, minerály – zinok či selén. Dôležité sú tiež omega-3 a omega-6 nenasýtené mastné kyseliny. Ich bohatou zásobárňou je najmä rybí tuk, orechy, semená a niektoré rastlinné oleje. 

Z potravín, ktoré pomáhajú odolnému imunitnému systému patria: cesnak, cibuľa, citron, med, zázvor, chren, mäta, propolis, echinacea… tiež všetky rastlinné potraviny bohaté na fytochemikálie a vlákninu (ovocie a zelenina) aj probiotické živé kultúry. Okrem potravín je potrebné dodržiavať kvalitný pitný režim – pramenitá voda, nesladené bylinkové čaje, riedené zeleninové a ovocné čaje.

 

3.Otužovanie

Ideálne by bolo, ak ste s otužovaním začali už počas leta, no ešte ani v týchto dňoch nie je neskoro. Nezabudnite, že otužovať sa je potrebné začať postupne. Začnite od chodidiel a lýtok, robte to niekoľko dní a postupne postupujte smerom k trupu a hlave až nakoniec zvládnete celotelovú studenú sprchu. Tá okrem zlepšenia imunity pôsobí vynikajúco aj na kvalitu kože, ktorá už po niekoľkých dňoch bude hladšia aj pružnejšia.

 

  1. Pohyb a relax

Tieto dve veci tiež neodmysliteľne patria k lepšiemu a fungujúcemu imunitnému systému. V lete ste sa prirodzene hýbali viac, dlhšie dni a teplé počasie pomáhajú k vyššej vonkajšej aktivite. Byť aktívnym znamená hýbať sa počas celého roka a ide len o to, nájsť si takú aktivitu, ktorá vám prinesie radosť.

Ruka v ruke s aktivitou ide relax, ktorý potrebujú nielen svaly ale aj myseľ. Takže obmedzte stres, upravte si spánkový režim a doprajte si relaxačno – reflexnú masáž tela alebo nôh.