Ktorý z týchto 9 zdravých návykov je ten „VÁŠ“?

 

Niektoré z deviatich uvedených návykov sú bežné, no niektoré z nich vám môžu pripadať aj trochu čudné. Ak si však nasledujúce tipy osvojíte a zaradíte ich medzi svoje činnosti, pomôžu vám udržať si zdravie a spokojnosť po mnohé roky.

Ranné cvičenie, zdriemnutie si počas dňa či používanie ochranného krému pred slnečným žiarením… sú skutočne pre zdravie dôležité návyky, a ak k tým vašim ešte nepatria, mali by ste ich prijať za svoje.

 

  1. Ranné cvičenie

Pravidelné cvičenie prináša viac plusov, s ktorými môžete počítať, ale ako si zvyknúť cvičiť pravidelne? Ideálne je cvičiť ráno. Nielen pre dobrý pocit, ranné cvičenie vám totiž prinesie viac energie a naštartuje váš metabolizmus a na pracovné povinnosti budete hľadieť pozitívnejšie. J

 

  1. Studená sprcha

Možno vám to pripadá ako šialený nápad, ale výskumy ukazujú, že znížená teplota vody počas sprchovania skutočne prináša výhody. Rýchla studená sprcha po cvičení zvyšuje spaľovanie tukov a taktiež predchádza prvým príznakom depresie. Takže, odteraz si púšťajte viac studenej vody.

 

  1. Buďte spoločenskí

Do zdravia sú začlenené rôzne aspekty, patrí sem aj spoločenský život. Z analýz

takmer 150 štúdií, publikovaných v PLOS Medicine, sa dozvedáme, že ľudia žijúci vo vzťahu pravdepodobne žijú dlhšie ako tí, ktorí sú bez partnera. Výskumy poukázali aj na informáciu, že viac ako 300 000 ľudí, zúčastnených sa prieskumu sa vyjadrilo, vraj ak sa ocitli v sociálnej izolácii, prejavilo sa u nich také riziko prepuknutia ochorenia, ako keby vyfajčili 15 cigariet denne a navyše sa u nich zvýšilo riziko nadváhy či prechodu až do obezity. Čo z toho vyplýva? Nájdite si čas na svojich priateľov, zaujímajte sa o svojho partnera a spomeňte si na to, čo je v životne skutočne dôležité.

 

  1. Pite viac vody

Atléti sú si veľmi dobre vedomí faktu, aká je hydratácia organizmu dôležitá. Našťastie, čoraz viac ľudí si už uvedomuje, že dostatočný príjem tekutín je pre uchovanie zdravia veľmi dôležitý. Dostatok vody v organizme pomáha udržiavať dostatok energie a taktiež pomáha udržiavať správne fungovanie imunitného systému. Voda je nevyhnutná pre každý orgán, tkanivo, telesné funkcie – nevynímajúc prácu svalov a nakoniec i udržiavanie si postavy.

 

  1. Hýbte sa

Veľa sedíte? Takže zrejme viete, že sedavý životný štýl nie je pre zdravie ideálny. Sedavý spôsob života ide ruka v ruke s rizikom vzniku rakoviny, ochorenia srdca, cukrovky II. typu a depresie. Navyše pri tomto životnom štýle hrozí k vyššie uvedeným ťažkostiam aj vznik nadváhy či obezity. Naplánujte si preto viac pohybu počas dňa, ide o najlepší spôsob vyhnúť sa chorobám, ktoré vás dostanú do postele.

 

  1. Chráňte svoju pokožku

Nielen na dovolenke je správny čas používať krémy na opaľovanie. Koža, ktorá nás chráni od hlavy až po päty, si zaslúži, aby sme sa k starostlivosti o ňu postavili seriózne. A nielen preto, aby sme sa vyhli prvým vráskam, ale predovšetkým preto, lebo používanie ochranných krémov skutočne pomáha chrániť pred rakovinou kože. Možno používate opaľovacie prípravky počas opaľovania, ale je dobré zvyknúť používať krémy s ochranným faktorom aj počas bežného dňa. Rakovina kože je totiž najbežnejším druhom rakoviny a každoročne postihuje viac než 3,5 milióna ľudí na celom svete.

 

  1. Zdriemnite si

Chcete zlepšiť svoje pamäťové schopnosti, byť dostatočne čulý a mať schopnosť dlho uchovávať informácie v hlave? Zdriemnite si. Krátky spánok počas dňa prináša so sebou hneď niekoľko benefitov – úľavu od stresu, zníženie zdravotných rizík ako sú napr. ochorenia srdca. Pomáha aj 30 minút krátkeho spánku za týždeň, a ak máte možnosť vykradnúť sa a zdriemnuť si, pokojne si ju doprajte. A nielen cez víkend. 🙂

 

  1. Stavte na kvalitné potraviny 

Oriešky, ovocie a veľa tmavozelenej zeleniny- to všetko je zdravé a pre organizmus prospešné. Všetky spomínané potraviny jednoducho patria ku zdravému životnému štýlu. Keď budete konzumovať tieto potraviny, môžu vám pomôcť ochrániť vaše zdravie pred problémami ako sú cukrovka, obezita, srdcové ochorenia…

 

  1. Upravte si (udržiavajte) optimálnu hmotnosť

Cvičenie je jednoducho zdravý návyk a ak ho nemáte, adoptujte si ho. Stavte nielen na pohyb ale aj na úpravu jedálnička. Zredukujte nezdravý vnútrobrušný (viscerálny) tuk a postarajte sa, aby vám počas redukovania hmotnosti neubudlo zo svalovej hmoty. Odborníci z Tuftskej univerzity zistili, že pravidelný pohyb pomáha eliminovať artritické bolesti, zlepšuje kvalitu spánku a všeobecne znižuje nábeh na ochorenia. Taktiež prispieva k udržaniu si svalov a predchádza úbytku minerálov z kostí, teda osteoporóze.

VIAC O ZDRAVOM ŽIVOTNOM ŠTÝLE SA DOZVIETE NA FIT BIO EXPO – VŠETKO PRE AKTÍVNY ŽIVOTNÝ ŠTÝL.

LÍSTKY SI MÔŽETE KÚPIŤ TU.