Týchto 9 benefitov by ste o Pilates-e určite mali vedieť

Cvičiť Pilates je skutočne skvelé a ak mu dovolíte zavítať do vášho života čakajú vás len same dobré správy: posilnenie svalov, zmirenenie zdravotných ťažkostí, lepšia flexibilita aj pozitívny vplyv na psychiku…

Aké výhody prináša cvičenie Pilates? 

Možno ste prisahali, že pre seba niečo pozitívne urobíte, no stále váhate? Inšpirujte sa cvičením, ktoré prinesie vášmu telu mnoho benefitov. Hoci na prvý pohľad vyzerá nenáročne, verte, že sa pri ňom zapotíte.

Pilates je cvičenie, ktoré s vaším telom urobí veľký zázrak, chce to len odhodlanie a výdrž.

Benefit č. 1

Flexibilita, koordinácia pohybov a pohoda – v prvom rade toto sú benefity Pilates – u, okrem toho vám Pilates prinesie štíhlešie svaly, väčšia mobilitu kĺbov i radosť z cvičenia a šancu zaradiť do svojho života pozitívny aspekt, najmä ak celý deň presedíte za počítačom s myšou v ruke. 🙂

Benefit č. 2

Športovci (aj po zranení) alebo tí, ktorých trápia problémy s chrbticou či pohybovým aparátom a nemôžu absolvovať cvičenie v ktorom sú zakompované skoky, výskoky … a napriek tomu nechcú aby ich svalová hmota upadala, pre nich je Pilates to pravé orechové.

Benefit č. 3

Naučte sa pri cvičení dýchať správne. Ak cvičíte a výsledky prichádzajú pomaly – veľmi pomaly – príčinou môže byť nesprávna dýchacia technika pri cvičení. Naučiť sa správnu techniku dýchania počas cvičenia k Pilates- u jednoducho patrí. Možno sa nespotíte tak ako pri kardio tréningu, pretože toto cvičenie je anaeróbne, no zacvičíte si naozaj dokonale, lebo všetko je to aj o koncentrácii a správnom dýchaní.

Benefit č. 4

Správne držanie tela. Aj to sa vďaka tomuto cvičeniu môžete naučiť. Cvičenie v pomalom rytme so správnym dýchaním pomôže telu udržať tú správnu líniu. Rovnováha vám prinesie lepšie držanie tela a s tým súvisiace sebavedomé vyžarovanie – jednoducho benefit nanezaplatenie.

Benefit č. 5

Hoci sa vám toto cvičenie môže javiť jednoduchým, verte, že je dôležité aspoň v začiatkoch zveriť sa do rúk skúseného lektora/lektorky, ktorá vám pomôže odstrániť chyby, ktoré nevedomky môžete robiť. Navyše, podľa najnovších výskumov spálite viac kalórií ak sa inšpirujete tými lepšími a skúsenejšími.

Hodina Pilates- u 2 až 3x týždenne vám naozaj prinesie  lepšie vyrysované svaly, pružnosť tela a lepší pocit zo seba.

Benefit č. 6

Toto cvičenie je vhodné aj pre tých, ktorí doteraz veľmi športu a cvičeniu ako takému priveľmi neholdovali, alebo pre tých, ktorým zdravotný stav momentálne nedovoľuje príliš energický pohyb.

Benfit č. 7

Svalová hmota rastie na úkor tukovej vrsty a činky nebudete vôbec potrebovať. Prečo? Lebo pri cvičení využijete vlastnú svalovú hmotnosť, ktorá bude pôsobiť tak, akoby ste používali činky.

Benefit č. 8

Máte zdravotné problémy v podobe srdcového ochorenia, vysokého tlaku či cukrovky alebo artritídy? Aj v týchto prípadoch vám Pilates môže pomôcť zlepšiť fungovanie organizmu, vhodné je však pred začiatkom informovať sa u vášho lekára, či toto cvičenie je pre vás vhodné.

Benefit č. 9

Pilates je vynikajúci aj vtedy, ak potrebujete spevniť svaly panvového dna, posilniť svaly brucha či chrbta. Tiež prináša radosť z prepojenia tela a mysle. Takže prináša radosť zo spevnenia a zlepšenia pohyblivosti. Posilní vase “slabé” svaly, ktoré môžu byť príčinou bolesti, ktorú pociťujete.

Zaujal vás Pilates a chcete sa o ňom dozvedieť viac?

Kedy? 15. 04. 2018

Kde? Stará tržnica

Kto? Helena Ballová

Lístky na FitBioExpo už v predpredaji!